Вівторок
17.09.2019
15:40
Вітаю Вас Гість
RSS

Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ст. №12

Реєстрація Вхід
Поради психолога »

Єдина країна

Меню сайту

КРЦОЯО

Корисні посилання












Опитування
Чи любите Ви читати книги?

онлайн-радіо

Форма входу

Друзі сайту
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Новини osvita.ua

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика

Карта відвідування

У кожному загальноосвітньому навчальному закладі нашого міста є посада практичного психолога. Багатьом здається, що бути психологом дуже легко, у інших виникає питання: для чого вони взагалі потрібні в дитячих садках. Одні думають, що якщо звернутися до психолога, то це значить визнати себе чи свою дитину психічно нездоровою. Інші, навпаки, з задоволенням ідуть до психолога з надією, що той «зробить що-небудь» і швидко справиться з проблемою. А як же насправді?

Психолог, психіатр – спільний корінь «психо» об’єднує ці слова і викликає занепокоєння в душах багатьох людей. Отже,

Психіатрце спеціаліст, що займається безпосередньо психічними захворюваннями, лікар, який працює з патологіями. Він може ставити діагноз і назначати медикаментозне лікування. Психолог такого права не має.

Психологце не лікар. Він володіє такими основними методами як консультування та тренінги (саме на них як дорослі, так і діти оволодівають основними навичками, вчаться розуміти причину проблеми та складних ситуацій і виходити з них).

Специфіка роботи практичного психолога полягає в тому, що вимірюється не кількісними показниками (скільки дітей обстежено, зі скількома проведена індивідуальна робота тощо), а якісними – тобто ті перетворення, які відбуваються в людині під впливом діяльності психолога.

Діяльність психолога досить різноманітна, адже він має справу не тільки з дітьми різного віку, а і з їх батьками, що мають різний статус, освіту тощо та педагогічними працівниками. Причому кожна людина з якою працює психолог індивідуальна, унікальна, володіє тільки їй властивими рисами і якостями особистості.

Вступ до школи – це зміна звичайної, домашньої обстановки на стіни навчального закладу зі своїми вимогами та правилами, а це є досить сильним стресом для дитини. Тому завдання батьків, вчителів та психолога створити всі умови для того, щоб процес адаптації пройшов якомога легше для дитини.  З цією метою практичним психологом проводяться консультації для батьків першокласника та вчителів. А будь-яка консультація включає в себе і діагностику. Для вивчення рівня адаптації дитини до школи психологом підбираються різні методи вивчення особистості дитини. Тоді в залежності від результатів надаються рекомендації батькам та вихователям щодо обстежуваної дитини. А з дитиною проводяться різні ігри та вправи, що сприяють швидкому входженню її в дитячий колектив і знижують рівень її тривожності.

Проте на цьому робота психолога з дітьми не зупиняється, адже школу відвідують і старші діти, яки  також потребують уваги. Протягом всього навчання учні школи мають змогу поспілкуватись з психологом на «Годинах психолога», обговорити особисті проблеми під час індивідуальних та групових консультацій та ін. Під час роботи обговорюються актуальні питання сьогодення, виконуються тренувальні вправи, учні вчаться мислити, висловлювати свої думки, розвивають позитивні і вчаться переборювати негативні прояви характеру. Такі зустрічі проходять у теплій, дружній атмосфері і мають на меті викликати у дитини позитивні почуття та емоції, розвивати психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, мовлення тощо), формувати такі риси характеру як любов до ближнього, повагу до старшого, терпимість, вміння пробачати, розвивати навички ефективного спілкування як з однолітками так і з дорослими тощо.

Проте, проблеми, що виникають у дитини досить часто є наслідком внутрішніх проблем її батьків. Адже внутрішній стан мами, її невпевненість у собі, тривогу, страх дитина відчуває досить гостро. І як результат порушується гармонія у внутрішньому світі дитини, вона перестає відчувати себе комфортно, з’являються ті негативні прояви, які вже згадувались раніше. Отже, необхідно працювати не тільки з дітьми, а і з їх батьками. Саме тому свою роботу з батьками психолог будує таким чином, щоб допомогти розібратись батькам у власних бажаннях і з’ясувати, що саме турбує, не дає спокою, дати можливість зрозуміти, як з цим справитись. Вчить батьків і дітей розуміти один одного. Але ж звісно, що все це відбувається не за одноразову консультацію, а є тривалим процесом взаємодії психолога, дітей, їх батьків та вчителів.

Доречи, педагог, як і кожна людина схильна до стресів і тривог. Тому і з педагогічним колективом також проводяться різні види роботи: і тренінги, і консультації, і семінари, і т. п., де вони отримують певні знання, вправляються діяти в певних ситуаціях, вчаться володіти своїми емоціями, розслаблятись та ін..

Таким чином, психолог залучає до процесу навчання та виховання дитини, становлення її особистості не тільки саму дитину, а і усіх дорослих, що її оточують.

Отже, шановні батьки, заходьте до кабінетів психолога із прагненням знайти в його особі помічника у вихованні дитини.

 

Друк сторінки

МОН України

Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Пошук

Архів записів

Соціальні мережі

"Гаряча лінія"

Педпреса

Новини педпреса